Friday, July 8, 2011

Berjauhan dengan suami demi mencari rezeki


Assalamualaikum semua..lame sgt dah x menulis blog nih..keadaan xmengizinkan..pepe pun dh sampai mase nk cite perkembangn diri dan keluarge..hehe..


Dah hamper sebulan dah aku bekerja di UITM Dungun..berbagai onak duri telah kualami..hehe..Alhamdulillah telah diberi kekuatan dan kemudahan oleh Allah untuk ku menjalani hidup yang berjauhan dengan suami demi mencari rezeki..di samping dapat duit sendri,dapat gak membantu suami meringnkn beban kami sekeluarga kn..Terima kasih keluarga suami yg banyak membantu semase di  ganu ni..secare xlansung memberi peluang utk aku lbh mengenali dn mendekati mereka.


Seperti pengalaman menjadi seorg guru sebelum ni,dugaan demi dugaan dtg setiap hari..Bukan mudah untuk menjadi seorang pendidik sebenanrnya..namun hakikatnye…aku suke mendidik dan berkongsi ilmu..kerana dr situ aku telah belajar mcm2..Thanx to all my student krn same2 membantu gurumu ini dalam memberi pengalaman dan ilmu…

Erm..kisah di uni...student2 telah mengecapku sebagai seorang lecturer yg GARANG..kate org,luaranku nampak lembut..hakikatnye sy sgt tegas dlm mendidik.student anggap aku xsporting n tdk mesra alam..Namun begitu,aku berharap mereka faham,kesungguhan ku dlm mendidik bknlah utk memberi beban pd mereka,tp itulah tanggungjawab aku dan demi melihat mereka berjaya. Sedih mengenangkan sikap pelajar skrg ni..huhu..Bangkitlah pelajar UITM.. bangkitlah anak melayu…bukalah mata dan langkah  anda dgn luas sekali utk mendaki tangga kejayaan itu…gurumu ini pon bekas pelajar UITM jgk tp xdelah belajar mcm uoll skrg ni..hampa..hormatilah gurumu agar ilmu lebih mudah diterima..amin..saya doakan semua berjaya dunia akhirat..


Beralih pd cite bab family lak..rindunye pd suami,rindunya pd family di n9..huhu..pd suami yg dulu sering kudampingi..kini hanya dapat jumpe sekali dua dalam sebulan..kadang2 sdh plk bile mengenangkan suami di Lumut hidup sendri.. Makan minum yg tdk menentu,kne kemas umah,basuh baju,gosok baju dan mcm2 keje yg dlu dibuat oleh ku, kini dh menjadi keje suamiku..Namun begitu, terima kaseh suamiku yg mengizinkn aku bekerja di sini..sentiasa memberikan aku galakan utk terus kuat menjalani hidup..bersama bebi di dalam perut ku dan keluarga suamiku di ganu.juga bersama kawan2 baru di rumah sewaku di dungun.. Alhamdulillah,semuanya baik2 belaka..dan berjalan dgn lancar.


Cite tentang bebi,bebi plk dh nk masuk 5 bulan di dalam perutku..perubahanpd perut mmg dh dapat dirasai..malah studentku pon slalu menanyakan adalah aku pregnen gare2 mereka ternmpk perutku yg dh makin besa nih..hehe..pe2 pon,gembira sungguh dpt melihat tubuh  bebi bergerak didalam perut semase sy dn hasben p scan ari tuh..Terima kaseh ya Allah krn memberi rezeki yg melimpah ruah utk kami menjalani hidup berumah tangga..terima kaseh juga buat mak dan ayah,jg abah dn mak  kerana merestui kami dan mendoakan kebahagiaan kami..


Haha..dah lame xtulis blog nih..rase xpuas lak nk cite macam2 lg..sedar xsedar,dh nk semuka kertas a4 telah pon aku hidangkan..mgkn xde sape pon yg sudi membace blogku yg meleret2 ini..namun aku rase puas dalam meluahkan sedikit ape yg terbuku…

Akhir kata…di manapun kite,ingtlah..semua milik kita hanya sementara..Dengan sekelip mata kite mendapat sesuatu,dgn sekelip mata juga kite boleh kehilangan sesuatu..wassalam..