Wednesday, March 23, 2011

AKU SEORANG ISTERI NAVY

Hari ni kene tinggal sorAng lg.. makan sorang, solat sorang, tgk tv sorang, tido pon sorang.. Betapa sunyinye keseorangan.. Erm.. Pada mulanya dulu, bukanlah sesuatu yg senang utk aku menerima hakikat tinggal sorang diri di rumah yang agak besar dan usang nih.. Namun itulah naseb seorang isteri navy apabila suami menjalankan duty mingguan mereka mahupon pergi belayar di lautan luas ciptaan Allah ini..Jadi, Nak atau tidak, kami tetap kene melaluinya jua..

Bile tinggal sorang2 nih,tau2 je la, macam2 lah yang  dipikir.. sampai lewat malam pon xboleh tido2 lg.. pas tgk tv,beralih ke tenet,beralih lak ke buku2 agama dan motivasi.. cube jgk utk lelap..namun setelah mengaji,bru lah mata nih melabuhkan kelopaknya... Alhamdulillah kerana diberi ketenangan..

Yang menjadi semakin haru birunye bukan ape, nak msg r kol hasben pon xboleh...mereka dok dalam kapal yg kalis peluru dan turut kalis jg pd line2 telepon nih.. kalo p belayar jauh lagi la xdapat dihubungi.. Line Digi pon xleh nk mengatasi..hehe...Kerisauan tetap ade..riso apakah kabar mereka dilaut biru itu..dah makan ker?sihat ke??ade masalah kat laut ker??lanun??tsunami??huhu.. mcm2 la terpikir... Ya Allah selamatkan lah mereka dari segala rintangan.

Apa-apapon, sebagai isteri, tetap setia menanti suami yang dirindui pulang.. Tahniah wahai isteri2 navy kerana tetap menyokong kerjaya suamimu dan menerima segalanya dengan redha... Semoga Allah terus menabahkan hati2 para isteri navy ini.. ekalkanlah kebahagiaan kami hingga ke taman surgaMu Ya Allah.Amin..Sekian..

4 comments:

  1. sabarlah wahai kawan ku....amal doa mohon kesabaran k ni: http://himpunandoaharian.blogspot.com/2011/02/doa-memohon-kesabaran.html

    ReplyDelete
  2. isk3...sabo eh..nnti aku ngn faz akan teman izah tiap2 mlm...

    ReplyDelete
  3. teman seorg sahabat lain dgn teman seorg suami....ehem2...

    ReplyDelete